کد مطلب: 58827
تقويت عضلات بدن با نوشيدن آب چغندر
تاریخ انتشار : 1395/08/29 11:56:45
نمایش : 177
مصرف سبزيجات بنفش علاوه بر تقويت سيستم تنفسي عضلات را نيز استحکام مي‌بخشد و به دويدن، دوچرخه‌سواري و بالا و پايين رفتن از پله‌ها کمک مي‌کند.

به گزارش مشکات برين، محققان دانشگاه اکستر به تازگي دست يافتند، سبزيجات بنفش سيستم تنفسي را در دوران ميانسالي و پيري تقويت مي‌کنند و مشکلات ناشي از پوکي استخوان را به حداقل مي‌رسانند.

 
 تقويت سيستم عضلاني از ديگر فوايد مصرف اين‌گونه سبزيجات است که مهم‌ترين آنها نيز به شمار مي‌آيد.
 
چغندر در اصل حاوي مقدار زيادي عنصر پتاسيم، فسفر، کلسيم، گوگرد، يد، آهن، مس و عناصر بسيار کميابي مثل روبيد يوم و کاسيوم است. به علاوه اين گياه داراي کربوهيدرات، کمي پروتئين و غني از چندين ويتامين است.
 
مکانسيم نيترات در آب چغندر براي افزايش استقامت بدن مفيد است و عضلات پا را براي دويدن، دوچرخه سواري  بالا رفتن از پله‌ها تقويت مي‌کند.
 
نيترات تنها ماده‌اي است که موجب استحکام‌بخشي به عضلات مي‌شود و دانشمندان توانستند اين ادعا را با آزمايش روي دو دسته از افرادي که آب چغندر را به همراه نيترات مي‌نوشند و دسته دومي که نيترات موجود در آب چغندرشان گرفته شده اثبات کنند.
 
چغندر تنها گياهي نيست که داراي نيترات است؛ اسفناج، کلم پيچ و ساير سبزيجات برگ‌دار نيز غني از نيترات هستند که در تقويت سيستم تنفسي و استحکام عضلات نقش مؤثري ايفا مي‌کنند.

منبع: فارس

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن